Service/rollspel 8/10
* Bra service för mig är när man är uppmärksam emot gästerna och verkligen försöker göra sitt bästa för att få dom och trivas. Om det är nått som inte gästen är nöjd med får man försöka fixa det på bästa sätt. Dålig service är när man inte lyssnar på gästerna/gästen eller när man är inne i nått annat när gästen försöker få kontakt. Har gästen något problem och receptionisten vägrar hjälpa eller vägrar lyssna är verkligen dålig service.
* Mina starkaste sidor att jag oftas är glas och verkligen vill hjälpa andra och få folk nöjda. Visst kanske kan bli små sur ibland men jag visar inte det om jag skulle jobba på ett hotell. Då skulle jag vilja hjälpa alla gäster, kunna skoja med dom och göra dom nöjda.
* Jag har lärt mig att man måste verkligen vara uppmärksam på allt gästen har och säga och inte tänka på någonting annat än gästen. Utan att gästen alltid går först!
Vi hade rollspel idag och vi spelade att receptionisten inte var trevlig emot alla. Jag fick tex en svit,frukost på rummet och trevligtbemötande. Tjejen som stod bakom mig hon fick inte alls nått trevligt bemötande för att hon var tydligen inte bättre än mig. Det vi menade med det här rollspelet var att man ska bemöta alla gäster likadant. För alla ska få en trevlig välkommnad.

Kommentarer
Trackback