Övningsuppgifter 15/10
A) Affärsgäster
Det vill ha snabb service och vill inte vänta länge.
Det vill ha snabb service och vill inte vänta länge.
Ett enkel rum som har tillgång till WI-FI, tillgång till ett skrivbord där det kan sitta och arbete. Det behöver bra ljus i rummet så att de ser bra när det arbetar.
B) Konferens
Snabb service och tydlig beskrivning.
Ett enkel rum som har tillgng till WI-FI, tillgång till ett skrivbord som det kan sitta och arbeta.
Ett enkel rum som har tillgng till WI-FI, tillgång till ett skrivbord som det kan sitta och arbeta.
C) Barnfamiljer
Det vill ha det lilla extra, som trevlig personal, god mat, slippa stressa, koppla av.
Det vill bo på ett hotell där de inte är lugnt utan ett hotell som anpassar sig efter gästerna. Helst buffér så man kan välja lite. Stora rum men tv.
D) Ungt par
Inte bli störda, inte känna sig upppassde, en bar, det vill även ha det lilla extra.
Fint och ett trevligt dubbel rum.
Fint och ett trevligt dubbel rum.
E) Singel
Pratglad personal, bli mera omplysslade, mera uppmärksamhet.
Kanske vill bo på ett hotell där det rör sig mycket folk, ett enkelrum med bra aktiviteter inne i rummet tex tv.
F) Pensionär
Lugn och ro, fin mat, bra service, prydligt rum, bra priser.
Vill ha fint och rent när det kommer in på hotellet, ett billigt och bra pris men ett fint rum.

Kommentarer
Johanna
Bra, Frida. Du har plockat fram det väsentligaste. När det gäller pensionärer, kan man tänka sig att hotellet kan erbjuda någonting mer, för att ge den bästa servicen till denna målgrupp?
Trackback